torsdag den 19. maj 2011

Opladeren...

Jeg har været helt nede. Faktisk helt dernede hvor man ikke kan komme længere ned. Min oplader til min computer stod af i tirsdags. Nå tænker du, herregud, så er det da vist ikke værre. Men jo, det er det så...!!! Det er faktisk virkelig slemt. Jeg prøvede virkelig hårdt at acceptere det. Lod som om den stadig virkede, men at jeg bare ikke havde tid til at være på Facebook, tjekke mail. spille, blogge osv. 

Efter jeg havde gået rundt som en løve i et bur et par timer, besluttede jeg mig. Jeg kan så mange ting, jeg må simpelthen også kunne lave en oplader. Det var jo tydeligt den bare havde en løs forbindelse. Så jeg satte mig ned med opladeren i skødet. Ok. Den løse forbindelse var helt nede ved selve stikket til computeren. Jeg kunne se et lille knæk. Prøvede at klemme på det og sørme jo, så kom der lidt lys i computeren. Men 3 sekunder efter gik det ud. Jeg tænkte "hmm, jeg så engang min kusine lave en nintendo controller med en løs forbindelse. Så jeg fandt en saks, klippede isoleringen af og kom ind til et virvar af kobbertråde. Som i øvrigt var fuldstændigt smadrede. Så klippede jeg et stykke af den anden ende, forsøgte at sætte de to sammen, bandt det sammen med gaffa, satte stikket i, tændte for strømmen og SÅ...

Nu er det umuligt på skrift at gengive den lyd det sagde. Men forestil dig noget i stil med "fszzzzzst" og på trods af gaffa, slog det en del gnister. Jeg tænkte "nå... måske jeg skal fjerne det inderste lag isolering også og så forbinde de inderste kobbertråde?" Nu var problemet så at det var helt nede ved selve stikket, så jeg blev nødt til ligesom at klippe lidt i det der hårde plastik som er rundt om der. Sådan. Nu er kobbertrådene blotlagte og der er næsten en halv cm til at sætte sammen med de 3 cm. fra den anden ende. Det burde lykkes. På den igen. Slukke for strømmen, blande blande blande trådene sammen, gaffa rundt om, tænde for strømmen igen. "FSZZZZZZZZZSFSSSSSSZZZZZZTTTT" Tis. Den virkede stadig ikke. Men det burde altså kunne lade sig gøre. Måske det var fordi enderne af kobbertrådende var ligesom brændt over? Hvis jeg nu klippede endnu et lille stykke af... Men saksen var for stor, så jeg skulle klippe med en tang. Naturligvis sådan en tang vi ikke har. Eller jeg i hvert fald ikke kunne finde. Så på med et par sko, og over i Super Best. Efter at have støvet butikken rundt, fandt jeg tangen. 100 kr. Hjem igen. 


Nåede seriøst at tænke "ej NU går de for vidt, de som ellers konspirerer mod mig". Både gaffa og stik var simpelthen pist væk. Jeg ledte efter det alle steder. Under hynderne, under bordet, i skraldespanden. Det var fuldstændig borte. 


Nu er jeg nærmest på grådens rand. Ingen computer, ingen gaffa og ingen stik. Telefonen ringer. Det er kæresten, som var gået fuldstændigt i panik over min sms, om at forsøge at lave den ledning selv. Han så for sig, hvordan jeg sad som en anden tegneserie figur, bare som skelet med håret strittende lige op i luften, mens lejligheden stod i flammer, så han var taget hjem fra arbejde, havde hentet stikket og var taget afsted igen. Det var simpelthen nemmere end at prøve at diskutere med mig, om hvorvidt jeg skulle reparere den ledning selv. Hmm... burde være ond i sulet, men synes på den anden side også det var ret sødt. Så jeg fik koden til hans bærbare, gik ind på fona.dk, og dagen efter kom der en ny oplader med pakkeposten.


Nu har jeg masser af strøm på min computer og har stort set ikke brugt den siden....

1 kommentar:

  1. Hehehe... kan lige se hvordan Løvinden går og brummer :o)

    Hilsen Vampiraen

    SvarSlet